نسخه پی دی اف

اکران کالای ایرانی در بیلبوردهای شهری؛ بخشی از ظرفیت تبلیغاتی مشهد به محصولات داخلی اختصاص یافته است

امیرعلی قاسمی‌مقدم-مدیریت شهری با اختصاص بخشی از ظرفیت تبلیغاتی شهر در قالب بیلبوردها و تابلوها برای معرفی محصولات تولید داخل، گام مهمی در راستای تحقق شعار سال برداشته است.
روزهای پایانی سال ٩۶ بود که تبلیغ یک محصول ایرانی بر روی شماری از بیلبوردهای تبلیغاتی، انتقاد برخی را به دنبال داشت؛ اگرچه همین افراد، پس از نام‌گذاری امسال به عنوان سال حمایت از کالای ایرانی از سوی مقام معظم رهبری، فیتیله انتقادات خود را پایین کشیدند و گام عملی مدیریت شهری را در مسیر تحقق شعار سال، ارج نهادند.
البته این صحبت‌ها در حالی صورت گرفته که شهرداری مشهد نه تنها بر خلاف مصوبات و قوانین شهری عمل نکرده است بلکه این کار را در راستای بهبود سیما و منظر شهری که این روزها به مثابه کارگاهی از ساخت‌و‌ساز قلمداد می‌شود، انجام داده است.
با همه این‌ها، شهرداری مشهد، حالا مجدد در راستای عمل به نقش خود در تحقق شعار سال و حمایت از کالا و کارگر ایرانی، بستر تبلیغاتی شهر را برای فرهنگ‌سازی در این زمینه و تبلیغ کالاها و محصولات ایرانی آماده کرده است.
اکنون در برخی از بیلبوردهای شهری، طرح‌های فرهنگی با شعار حمایت از کالای ایرانی اکران شده‌است که از نمونه‌های آن می‌توان به «خرید خودکار ایرانی برابر است با اشتغال چهار هزار کارگر ایرانی» اشاره کرد.

اولویت با کالاهای ایرانی است
مدیرعامل سازمان ساماندهی مشاغل شهری و فرآورده‌های کشاورزی شهرداری مشهد در این رابطه به خبرنگار شهرآرا گفت: در راستای نام‌گذاری امسال از سوی مقام معظم رهبری به عنوان سال حمایت از کالای ایرانی، بسترهای تبلیغات شهری با اولویت محصولات تولیدکنندگان داخلی فراهم شده است.
بهروز کیانی افزود: با هدف حمایت از کالای ایرانی و نقش‌آفرینی در تحقق شعار سال، برخی از بیلبوردهای شهری در نقاط مختلف مشهد به معرفی کسب‌و‌کارهای تولید داخل با اولویت تولیدات بومی اختصاص یافته است.وی تصریح کرد: طبق برنامه‌ریزی‌های انجام گرفته، بسترهای تبلیغات شهری مانند تلویزیون‌ها و بیلبوردها با اولویت محصولات بومی استان در اختیار تولیدکنندگان ایرانی قرار می‌گیرد.مدیرعامل سازمان ساماندهی مشاغل شهری و فرآورده‌های کشاورزی شهرداری مشهد با بیان اینکه معرفی کالای ایرانی در بیلبوردهای شهری آغاز شده است، ادامه داد: ظرفیت لازم را برای تبلیغ محصولات تولیدکنندگان داخلی فراهم کرده‌ایم و از این نظر هیچ محدودیتی وجود ندارد.وی گفت: در صورتی که تولیدکنندگان ایرانی برای ارائه تبلیغ و اکران محصولات خود بر روی بیلبوردهای شهری درخواست ارائه کنند، با اولویت نسبت به کالاهای خارجی، بستر لازم برای آن‌ها فراهم خواهد شد.
کیانی تأ‌کید کرد: اولویت سازمان ساماندهی مشاغل شهری و فرآورده‌های کشاورزی شهرداری مشهد اختصاص فضاهای تبلیغاتی به معرفی کالاهای ایرانی است در این راستا مقرر شده در شرایط یکسان، محصولات تولید داخل در اولویت اکران‌های عمومی باشد.

حمایت از کالای ایرانی، وظیفه‌ای همگانی
مدیرعامل سازمان ساماندهی مشاغل شهری و فرآورده‌های کشاورزی شهرداری مشهد حمایت از کالای ایرانی را وظیفه‌ای همگانی برشمرد و با تأکید بر لزوم فرهنگ‌سازی در این رابطه گفت: مدیریت شهری برای حمایت از تولیدکنندگان ایرانی با تمام توان پای کار آمده است و در این راستا گام‌های خوبی برای فرهنگ‌سازی استفاده از کالاهای تولید داخل انجام گرفته است.
از آنجا که بخشی از بلیبوردهای شهری برای انجام فعالیت‌های فرهنگی در اختیار معاونت فرهنگی مدیریت شهری قرار گرفته است، با معاون فرهنگی سازمان فرهنگی و اجتماعی شهرداری مشهد هم گفت‌وگوی کوتاهی داشتیم تا از کم‌و‌کیف فعالیت‌های این مجموعه در راستای ترویج استفاده از کالای ایرانی اطلاع پیدا کنیم.
معاون فرهنگی سازمان فرهنگی و اجتماعی شهرداری مشهد در این رابطه با اشاره به اکران طرح‌های فرهنگی با موضوع حمایت از کالای ایرانی در بیلبوردهای شهری گفت: ۴٩ درصد از بیلبوردهای در اختیار سازمان فرهنگی و اجتماعی، به موضوع ترویج مصرف کالای ایرانی اختصاص یافته است.
محمدحسن مصحفی تأکید کرد: ترویج کالای داخلی و فرهنگ‌سازی برای استفاده از محصولات تولیدکنندگان ایرانی در دستور کار مدیریت شهری قرار دارد.

itbaran.ir شرکت داده پردازی باران شرق توس